Rower MERIDA SILEX 400
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
MERIDA SILEX 400
Nowy SILEX podąża ścieżką wytyczoną przez swojego poprzednika. To wciąż bardzo sprawny rower gravelowy, do bikepackcingu i przygód, ale także zaufany rower do codziennych zadań i zabawy, szybki i mocny do dojazdów do pracy czy treningów. Jest jeszcze lepiej przystosowany do jazdy w trudniejszym terenie oraz do bikepackingu. Niezależnie od tego, jak go wykorzystasz, SILEX zachwyci Cię imponującym prowadzeniem, wyjątkowym komfortem i opanowaniem, nie zapominając o wielkiej frajdzie z jazdy. Podobnie jak wcześniej z nim każda droga jest Twoja.
Wielokrotnie nagradzana lekka i sztywna aluminiowa rama
Silex wciąż ma geometrię inspirowaną MTB, która przekłada się na wielki komfort jazdy. Ma jednak niższą niż w oryginalnej wersji roweru główkę ramy dającą bardziej sportowy wygląd i bardziej płaski kąt główki ramy, który poprawia stabilność przy wysokich prędkościach, a także wtedy, gdy rower jest mocno obładowany. Sercem roweru jest lekka i sztywna rama Lite z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach i spawach wygładzonych w technologii "Smooth welding". Wysoki komfort jazdy zapewni Ci geometria ramy i karbonowy widelec. Rama ma wewnętrzne prowadzenie przewodów w systemie Wire Port. Pozwala ono wprowadzić je przez stery, dając czysty wygląd bez ingerencji w ramę.
Ramy rowerów Merida Silex wykonane z aluminium są świetnym kompromisem między wagą, wytrzymałością i komfortem. Aluminium jest lekkim materiałem, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, zwłaszcza w rowerach gravelowych, które przeznaczone są do jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach. Dzięki temu rower jest zwrotny, a jednocześnie wytrzymały na uderzenia i wstrząsy, które mogą występować na szutrowych drogach czy w terenie.
- Lekkie i wytrzymałe: Aluminium to materiał, który łączy lekkość z dużą wytrzymałością. Dzięki temu rower jest stosunkowo lekki, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, ale jednocześnie rama jest wystarczająco mocna, by wytrzymać intensywną eksploatację na różnych nawierzchniach.
- Odporność na korozję: Aluminium jest odporniejsze na korozję w porównaniu do stali, co jest szczególnie ważne, gdy rower jest używany w zmiennych warunkach pogodowych.
- Uchwyty na błotniki i bagażnik: Rama została zaprojektowana z myślą o montażu dodatkowych akcesoriów, takich jak błotniki, bagażnik czy sakwy. To sprawia, że rower jest bardziej wszechstronny i może być używany do długodystansowych wypraw lub codziennych dojazdów.
- Przestronność: Rama roweru Silex jest zaprojektowana do obsługi szerszych opon gravelowych (zwykle od 35 mm do 45 mm), co zapewnia większą przyczepność i komfort jazdy na szutrowych czy nieutwardzonych drogach. To istotna cecha, która wyróżnia rower gravelowy od szosowego.
Komfortowa geometria
- Wszechstronność: Geometria ramy roweru gravelowego Merida Silex jest zaprojektowana z myślą o komforcie, ale także o wydajności na różnych nawierzchniach. Oznacza to, że rower będzie wygodny podczas długich przejażdżek po asfalcie, ale także stabilny i zwrotny na bardziej technicznych odcinkach.
- Wydajność i komfort: Rower ma odpowiednią geometrię do długodystansowej jazdy, oferując kompromis między agresywną, sportową pozycją a komfortem, co jest istotne na zmiennych nawierzchniach gravelowych.
- Dostosowanie do długich przejażdżek: Dzięki odpowiedniej geometrii oraz materiałowi, jakim jest aluminium, rower zapewnia komfort podczas długich wyjazdów, minimalizując zmęczenie i wstrząsy od nierówności nawierzchni

Specyfikacja techniczna
Rama
- Materiał ramy - Aluminium
- Widelec - Merida Silex II CF2 carbon
Napęd
- Przełożenia - 2x10
- Przerzutka przednia - Shimano GRX400
- Przerzutka tylna - Shimano GRX400
- Manetki - Shimano GRX400
- Kaseta - Shimano CS-HG50, 11-36T
- Mechanizm korbowy - Shimano GRX600
Hamulce
- Typ hamulców - tarczowe hydrauliczne
- Hamulce - Shimano GRX400
Koła
- Rozmiar kół - 28"
- Obręcze - Merida Expert SL II
- Opony - Maxxis Rambler, 45-622
Geometria
Rozmiar | S | M | L | XL |
A - Dł. górnej rury | 565 mm | 580 mm | 600 mm | 620 mm |
B - Dł. rury podsiodłowej | 490 mm | 520 mm | 550 mm | 580 mm |
C - Kąt rury podsiodłowej | 74.5 ° | 74.5 ° | 74.5 ° | 74.5 ° |
D - Dł. główki ramy | 150 mm | 170 mm | 190mm | 210 mm |
E - Kąt główki ramy | 69.5 ° | 69.5 ° | 69.5 ° | 69.5 ° |
F - Dł. tylnego trójkąta | 430 mm | 430 mm | 430 mm | 430 mm |
G - Rozstaw osi | 1065 mm | 1082 mm | 1104 mm | 1126 mm |
H - Wysokość prześwitu | - | - | - | - |
I - BB-Drop | 75 mm | 75 mm | 75 mm | 75 mm |
J - Stack | 588 mm | 607 mm | 626 mm | 645 mm |
K - Reach | 402 mm | 412 mm | 426 mm | 441 mm |
L - Dł. mostka | 80 mm | 80 mm | 80 mm | 80 mm |
M - Dł. korby | 170 mm | 172.5 mm | 175 mm- | 175 mm |

Dane techniczne
Napęd | dwurzędowy |
Materiał widelca | Carbon |
Materiał ramy | Aluminium |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.