loadingimg

Wczytuję dane...
  • Rejestracja

Logowanie za pomocą kont zewnętrznych:

Archiwum
  • 2017
  • 2016
Jakie błotniki rowerowe wybrać?
  • Jeżeli chcemy się poruszać na rowerze podczas deszczowej pogody, to z oczywistych względów musimy do niego dokupić błotniki. Element ten chroni nas przed zabrudzeniem ubrań. W przypadku, gdy nasz rower nie jest w niego wyposażony i jedziemy przez drogę pełną błota i kałuż, możemy być pewni, że na naszych plecach powstanie charakterystyczny, podłużny, mało estetyczny ślad.

    Błotniki wbrew pozorom są potrzebne przez cały cały rok. Wprawdzie z niekorzystnymi warunkami pogodowymi najbardziej kojarzą nam się jesień i zima, ale trzeba pamiętać, że przecież lato to pora roku, kiedy ma miejsce najwięcej opadów deszczu.



    Rodzaje błotników

    Błotniki dzielimy przede wszystkim ze względu na to, do jakiego typu roweru są przystosowane (różnią się sposobem, w jaki montujemy je do ramy). A zatem wyróżniamy trzy grupy błotników: do rowerów górskich, do rowerów miejskich i trekkingowych, a także do rowerów szosowych.



    Błotniki w rowerach górskich

    Występują dwa rodzaje błotników MTB, dodatkowo zróżnicowane ze względu na sposób ich mocowania. Spotykamy się więc z błotnikami górskimi tylnymi, które montujemy do tylnych widełek i rury podsiodłowej albo do sztycy podsiodłowej, oraz z błotnikami górskimi przednimi, montowanymi do rury sterowej bądź amortyzatora.

    Tylne są przystosowane w taki sposób, aby można było je łatwo dopasować do sztywnych ram rowerów oraz do tych wyposażonych w tylne amortyzatory. Przed zakupem sprawdźmy, czy łatwo się je reguluje (tj. ich wysokość i kąt nachylenia). To istotne, gdyż w rowerach górskich opony są szerokie i posiadają pokaźny bieżnik.

    Jeżeli posiadamy rower z otworem montażowym w łuku widelca, to zdecydujmy się na bieżnik przedni rozciągający się do osi koła. Pamiętajmy jednak, iż istnieje szansa, że będzie się on obijać o oponę na bardzo nierównych drogach. Drugi typ błotników przednich mocujemy do dolnego otworu rury sterowej, a dokładnie do jej dolnego otworu.



    Błotniki w rowerach miejskich

    W jednośladach tego typu muszą znajdować się specjalne otwory montażowe, do których montujemy druty odpowiadające za stabilność błotników (zazwyczaj występują one w okolicach osi kół). Tylny błotnik mocujemy do poprzeczki, która ulokowana jest w górnych widełkach, natomiast przedni przykręcamy w koronie widelca.



    Błotniki w rowerach szosowych

    Tradycyjnie nie używa się błotników w szosówkach. Tego typu rowery muszą być w końcu pozbawione elementów, które mogłyby powodować dodatkowy opór powietrza. Ta zasada dotyczy profesjonalistów. Amatorzy mogą sobie pozwolić na błotniki. Poleca się im zwłaszcza modele na gumkę, które łatwo jest zarówno zamontować, jak i zdjąć.



    Błotniki w ofercie Negra Sport

    W sklepie Negra Sport znajdziemy wiele rodzajów błotników uznanych firm: Simpla, Kross, CTM. Polecamy Państwu m.in. model Kross Rook, wyprodukowany ze specjalnego, niezwykle elastycznego tworzywa. Jest on polecany raczej do rowerów typu Enduro i Zjazdowych. Do jego zalet należy fakt, że możemy go szybko założyć i zdjąć - do jednośladu przypinamy go przy użyciu specjalnych opasek. Do rowerów bardziej rekreacyjnych typu Level B2, czy z tych z serii Hexagon polecamy błotniki Kross Kite lub Lark.

     

2017-02-20 16:04:42